לקבלת
עדכונים אודות
מבצעים
מאמרים חשובים,
צמחי מרפא,
טיפול טבעי,
תזונה נכונה ועוד

הצטרף
עצירות - עוצר יציאות

מה יכולות להיות הסיבות לעצירות?
תזונה לא נכונה, אכילה מועטה של סיבים תזונתיים,חוסר שתייה מספקת, אכילה מהירה, לחץ ומתח, פגיעה באיזון של החיידקים הטובים (כמו אסידופילוס וחבריו) במערכת העיכול, חוסר פעילות גופנית, התאפקות זמן רב והימנעות מללכת לשירותים, שינויים הורמונליים, שימוש בתרופות מסוימות, שימוש כרוני במשלשלים, היפותירואיד.

הנה כמה טיפים ל"שחרור הסתימה" ולשיפור ההרגשה :

  1. שתייה מרובה, רצוי מים ולא מוגזים למיניהם. הנוזלים נחוצים לפעילות סדירה ולתנועתיות של המעיים. בלי כמות מספקת של נוזלים במערכת העיכול הצואה עלולה להתייבש ולהתקשות ולגרום לעצירות ולאי נוחות גדולה בבטן.
  2. הקפידו לאכול המון ירקות, במיוחד בארוחות גדולות או בשריות. איך אומרים? תאכלו את הפרה וגם את האוכל שלה באותה צלחת.... ירקות חיים, מכל הצבעים ומכל המינים.
  3. סיבים תזונתיים הם מאוד חשובים בבעיית העצירות משום שהם מגדילים את נפחם במעיים, לוחצים על דופנות המעי ומגרים אותו להגביר את תנועת הפרסטלטיקה. סיבים תזונתיים אפשר למצוא למשל בדגנים המלאים- חיטה מלאה, שיפון, כוסמין, אורז מלא, גריסי פנינה, שיבולת שועל, קינואה וכד'. הם גם מכילים הרבה סיבים תזונתיים וגם מזינים ומשביעים מאוד.
  4. קטניות הן גם מקור מצוין לסיבים תזונתיים. כל סוגי השעועית, עדשים, חומוס, פול, סויה, לוביה, מש- מלבד הסיבים הם כולם עשירים גם בחלבון, מינרלים, ויטמינים ורכיבי תזונה בריאים נוספים.
  5. להוסיף לאוכל 1-2 כפות זרעי פשתן טחונים. מלבד הסיבים זרעי הפשתן מכילים גם חומצות שומן חשובות כמו אומגה 3, ויטמינים ומינרלים רבים. אפשר להוסיף אותם ליוגורט ביו, סלט, דייסה או בשייק פירות.. במקום זרעי פשתן ניתן להשתמש בסובין שיבולת שועל, נבט חיטה או סובין חיטה.
  6. אכילת פירות יבשים עשויה להקל על עצירות, במיוחד תאנים ושזיפים מיובשים.אפשר גם להשרות במים כל הלילה ובבוקר לשתות רק את המים.
  7. להימנע כמה שניתן מג'אנק פוד, מוצרים מקמח לבן, אורז לבן, בורקס, מטוגנים וכו'.  הם רק יכולים להחמיר את בעיית העצירות .
  8. פעילות גופנית תורמת מאוד להמרצת מחזור הדם ולהנעה טובה של מערכת העיכול.
  9. כדאי לאכול בנחת וללעוס היטב את המזון. לא מומלץ לאכול עד שמתפקע הכפתור במכנס, אלא לנסות לעצור קצת לפני כן. הרמב"ם האמין שצריך להפסיק לאכול קצת לפני הרגשת השובע כסגולה לאריכות ימים.
  10. הוסיפו שמן זית לאוכל. השמן מסכך את מערכת העיכול, ובמיוחד שמן הזית טוב למצבי עצירות. גם מיץ לימון סחוט טרי ועלים ירוקים טובים להנעת המערכת. ניקח הכל ביחד וקיבלנו סלט עלי בייבי וחסות עם לימון ושמן זית בנדיבות... לפחות פעם-פעמיים ביום.
  11. ואם כבר הזכרנו שמן זית ולימון, הנה עוד אפשרות:
    מערבבים רבע כוס מים חמימים עם כף שמן זית ומיץ טרי מחצי לימון, ושותים על קיבה ריקה בבוקר. שמן הזית לקסטיבי (משלשל) מעט מטבעו ומיץ הלימון גורם לכיווץ כיס המרה וכך נשפכים החוצה מיצי המרה (שגם הם בעצמם מעודדים פעילות מעיים). אם העצירות היא קשה או כרונית, כדאי לעשות את הטיפול במשך שבועיים רצוף. לאחר שבועיים יש לעשות הפוגה של 5-4 ימים ולבדוק אם מערכת העיכול חזרה לפעולה תקינה. ניתן לחדש את הטיפול כל יומיים.
  12. אפשר לבצע 15-20 תנועות סיבוביות סביב הטבור נגד כיוון השעון.יש לחזור על הפעולה 3 פעמים ביום.
  13. חליטות צמחי מרפא שיכולות לסייע- נענע ומנטה, קמומיל, שומר, שיבא (לענה), מרוה, תה ירוק. 
  14. אם מדובר בעצירות כרונית, כדאי לקחת כמוסות של חיידקים טובים (פרוביטיקה) כדי להחזיר את המערכת לאיזון.

מילה לגבי משלשלים:
קיימים בשוק הרבה צמחי מרפא משלשלים שניתן להשיג בכל בית טבע. לכאורה מדובר בפתרון טבעי, אך טעות היא לחשוב שטבעי בהכרח לא להזיק! צמחי המרפא האלו, דוגמת הסנה, הם אגרסיביים ביותר ובעצם "מחנכים" את מערכת העיכול לא להתאמץ. עם הזמן הגוף יתרגל ללוקסוס הזה, ותיווצר תלות אמיתית במשלשל, או כמו שנוהגים לכנות את זה: "התמכרות".
מעבר לזה, סוגי המשלשלים האלו מגרים את דופנות המעי ושוחקים את הריריות העדינות שמצפות אותו וזה יכול ליצור דלקות שונות במעיים ובעיות של חוסר ספיגה.
על כן לא מומלץ לחפש קיצורי דרך, בעצירות צריך לטפל בשורש הבעיה.
 
חשוב לי לציין שלרפואה הטבעית יש כלים יעילים ביותר לעזור במצבי עצירות ובדרך כלל התוצאות לא מאחרות להגיע אם מתמידים ומקפידים על אורח חיים יותר נכון. לרוב, הטיפול בעצירות מצריך שינויים בתזונה ו/או בהרגלי חיים נוספים, וכמו בכל טיפול נטורופתי ההתייחסות לבעיה היא כמובן הוליסטית ואינדיבידואלית לכל אדם.

עצירות היא בין התלונות הנפוצות ביותר בקרב המטופלים המגיעים לטיפול נטורופתי.
ישנו אחוז גבוה מאוד באוכלוסיה שסובל מעצירות באופן כרוני, וללא עזרה חיצונית כגון תרופות או תוספי מזון, הם מתקשים מאוד להסדיר את פעילות מערכת העיכול.

עצירות מוגדרת כמצב שבו היציאות קשות ויבשות ותדירותן נמוכה- לפי הרפואה הטבעית פחות מפעם ביום-יומיים. לרוב עצירות מלווה באי נעימות גדולה הכוללת גזים,כאבי בטן, הרגשת כבדות או עייפות.
למרות שאינה מוגדרת כמחלה, עצירות יכולה להיות רמז להימצאות מחלות אחרות כמו תת פעילות של בלוטת התריס, סוכרת לא מאוזנת, חוסר חומציות בקיבה ואי סבילות למזון, סטרס, דיכאון או שימוש בתרופות מסוימות.
במקרים אחרים עצירות אף עלולה לגרום להתפתחות מחלות כמו דלקות וכאבי פרקים, אפנדציטיס, כאבי ראש ומיגרנות, נשירת שיער, אסטמה, עודף שומנים בדם, עייפות, מחלות של מערכת העיכול ואף מהווה סיכון ללקות בסרטן המעי הגס.     
 
Facebook
צור קשר         טלפון: 073-7258038         דוא"ל: info@rhea.co.il            כתובת: אליהו חכים 14 תל אביב
המידע באתר זה הינו לצורכי אינפורמציה בלבד, ואינו בגדר עיצה רפואית או תחליף להתייעצות עם מומחהבכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל.   תקנון האתר
עקבו אחרינו
מאמרים אחרונים
 
 
הצטרפו לדף שלנו בפייסבוק והישארו מעודכנים בחדשות ובמבצעים
קטגוריות מובילות