לקבלת
עדכונים אודות
מבצעים
מאמרים חשובים,
צמחי מרפא,
טיפול טבעי,
תזונה נכונה ועוד

הצטרף
אנטי אייג'ינג- מלחמה נגד הזמן

למה זה קורה?
ובכן, מבין כל התיאוריות הקיימות לגבי ההזדקנות, תיאורית הנזק היא המקובלת ביותר היום. בדומה לברזל שנוטה להחליד עם הזמן ,כך גם גופנו באופן טבעי "מחליד" - או מתחמצן, ותהליך זה מואץ בתנאים מסוימים.
מתח, עודף סוכר בדם, עישון, הצטברות רעלים בגוף, תזונה לקויה, חוסר נוזלים, זיהום אויר- הם רק חלק מהגורמים לנזק המצטבר לתאים בגופנו. מצבים אלו מביאים לשינויים הורמונליים ולחוסרים תזונתיים המשפיעים על קצב ההזדקנות שלנו. מעבר לזה- ישנו מכנה משותף להרבה מהגורמים המזיקים לנו והוא יצירה של רדיקלים חופשיים בגוף. לא להיבהל, זה לא שיעור כימיה אבל בכל זאת הסבר קצר: רדיקל חופשי הוא מולקולה שחסר לה אלקטרון ועל מנת להתאזן מבחינה כימית היא תשאף להיקשר ולחמצן תרכובת כימית אחרת. למה הדבר דומה? דמיינו לעצמכם כלבלב נמרץ והיפראקטיבי שאינו יכול לשבת בשקט, נוגע והורס את כל החפצים מסביבו. כך גם הרדיקל החופשי מחפש את ההזדמנות לחמצן ולהיקשר לחלבונים, לשומנים ולקרומי התאים, לקולגן ולרקמות החיבור, למטען הגנטי בתוך התאים (DNA) ולמעשה לכל מה שיבוא איתו במגע. תוך כדי שהוא נקשר אליהם, הוא גורם לתוהו ובוהו מולקולרי ותפקודם נפגע לעיתים בצורה בלתי הפיכה.
חשוב לציין שתהליך החמצון ויצירת הרדיקלים החופשיים מתרחש בכל רגע נתון בגופנו! למעשה הנשימה היא תהליך חמצוני שתוצר הלוואי שלו הם בדיוק אותם רדיקלים חופשיים, ולגוף יש יכולת מסוימת להילחם בהם ולנטרל אותם. הנקודה היא שכשתהליך החמצון מוגבר, יורדת יכולתו של הגוף להתמודד עם העומס החמצוני והתוצאה תהיה הזדקנות מואצת, התפתחות של מחלות וגם השמנה.
חשוב לציין שהגוף מתחמצן ומייצר בעצמו באופן טבעי רדיקלים חופשיים כל הזמן! הם למעשה תוצר של הנשימה, וכשחולים הם נוצרים אף יותר. במידה מסוימת יש לגוף אפשרות להלחם באותם רדיקלים חופשיים, אך ככל שנגדיל את כמותם בגוף כך נקשה עליו להתמודד והתוצאה תהיה הזדקנות מואצת, התפתחות של מחלות וגם השמנה.

אז איך נלחמים בזמן?
המלחמה האמיתית שלנו טמונה באורח החיים שאנחנו בוחרים לאמץ. חשוב להבין שקרמים יקרים של חברות קוסמטיקה מפוצצות לא יעשו את העבודה. הם אולי קצת ימתחו, או טיפה יסתירו.. אבל השינוי האמיתי חייב להתרחש מבפנים.
המטרה שלנו בעניין היא להוריד את רמת הרדיקלים החופשיים ובמקביל להעלות את רמת נוגדי החמצון (אנטיאוקסידנטים). נוגדי החמצון יודעים לנטרל את הפעילות ההרסנית של הרדיקלים החופשיים, ואת רובם אפשר למצוא במזון. חנויות הטבע מציעות היום תכשירים טבעיים המכילים כמויות גדולות של נוגדי חמצון וניתן להשתמש בהם, אבל אני חושבת שאם הטבע מגיש לנו את הפתרונות על מגש של כסף, אין טוב מזה! חבל לחפש במקומות אחרים מלבד הצלחת.
 
* ישנם מזונות שבהם רמת נוגדי החמצון היא גבוהה וכדאי להכניס אותם באופן קבוע לתפריט שלנו, לדוגמא: פירות וירקות צבעוניים. כוונתי לכל אלו שיש להם צבע חזק, וכמה שיותר חזק הרי זה משובח! רימון, דובדבנים, תות שדה (רק אורגני!), אוכמניות, פטל וכל שאר פירות היער, סלק, גמבה, עגבנייה. גם תפוח עץ הוא מצוין למרות שצבעו אינו מבין החזקים. ככלל, תמיד העדיפו להשתמש באלטרנטיבה הצבעונית יותר: בטטה במקום תפוח אדמה, בצל סגול במקום לבן, גמבה במקום פלפל ירוק וכו'.
עוד מזונות טובים: שום ובצל, עשב חיטה, נבט חיטה, תה ירוק, ג'ינגר, ברוקולי , אגוזי מלך, שקדים וגרעינים לא קלויים, דגים מים צפוני (סלמון, הליבוט, סרדינים,סול, טונה), שמנים בכבישה קרה בלבד (זית, חריע, חמניות, קנולה..), גזר, כל הקטניות כולל פשתן (זרעים טחונים או שמן פשתן), רוזמרין, כורכום, עלי ג'ינקו בילובה וגדילן מצוי.

* נסו להפחית את כמויות הסוכר במזון, ובכלל כדאי לדאוג שרמת הסוכר בדם לא תהיה גבוהה. לסוכר יש את היכולת להרוס חלבונים וביניהם גם את הקולגן הבונה את העור.מעבר לזה שרמות סוכר גבוהות יכולות להביא לסכרת, השמנה ,עששת...
* הקפידו על שתייה מספקת ואיכותית. מצב של חוסר נוזלים לאורך שנים יכול להוביל למוות של תאים בגוף ובעקבות כך להאצת תהליך ההזדקנות.
 
מעבר לתזונה נכונה,יש בידינו לנטרל חלק מגורמים מזיקים אחרים כמו:
* הורידו את רמות המתח.מחקרים הראו שאנשים שחיו חיים "משעממים", חיו יותר מאלו שהיו נתונים למתחים, דאגות, לחצים. זכרו שמתח יכול להיות גם חיובי כמו חתונה, מעבר דירה, החלפת עבודה או סתם חיים הרפתקניים. אז דעו את המחיר...

* השתדלו להימנע ממקורות מזהמים כמו שימוש בחומרים כימיים (חומרי ניקוי, תכשירי קוסמטיקה כימיים), זיהום אויר, צבעי מאכל, חומרים משמרים,אלכוהול, דאודורנט אנטי פרספירנט (שמכיל אלומיניום), חשיפה מוגברת לשמש, חומרי הדברה, מזון מטוגן או מעושן (על האש).
וכמובן איך לא, הימנעו מעישון.

* הקפידו על מנוחה ושינה מספקת בלילה. זו ההטענה האנרגטית שלנו וחשוב לא להמעיט בערכה.

* פעילות גופנית טובה להפגת מתחים, שמירה על גוף בריא וחטוב, מצב רוח טוב ומשקל תקין. יש לה חשיבות רבה באנטי אייג'ינג וכדאי מאוד לכלול אותה בסדר היום באופן קבוע.
 
שמירה על גוף בריא, צעיר וחיוני לאורך שנים אינה נחלת העשירים או רק מי שיכול לאפשר טיפולים ותכשירים יקרים. התשובות נמצאות ממש פה לידנו, במחיר שווה לכל כיס, ועוד טיפ טיפה של מודעות.

שאלתם את עצמכם פעם למה בכלל הגוף מזדקן? ולמה עור הפנים מתקמט ככל שמתבגרים? והשאלה החשובה ביותר- האם זה כורח המציאות להזדקן עם מחלות?

אנטי אייג'ינג על קצה המזלג
משמעות המושג אנטי אייג'ינג, שהפך לכל כך פופלרי בשנים האחרונות, הינו בתרגום חופשי "נגד הזדקנות". אבל לפני שיוצאים למלחמה נגד הזמן, בואו נבדוק מה זה בכלל הזדקנות ומה גורם לזה.
הזדקנות- מה זה אומר?
המילה הזדקנות (או התבגרות) מזוהה אצל רבים עם עור מבוגר, כתמים וקמטים. אבל זה ממש לא מסתכם בזה...הזדקנות מלווה בירידה בתפקוד המנטלי כמו זכרון, ירידה בתפקוד מערכת החיסון, חוסר חיוניות ו"שבריריות": עצמות חלשות יותר, דלדול שרירים, חולשה, שפיפות. ובנוסף לכל זה מתחילות כל מיני תופעות ומחלות כמו מחלות פרקים, כולסטרול גבוה, סכרת, לחץ דם גבוה, נטייה לקרישת דם ועוד.
 
Facebook
צור קשר         טלפון: 073-7258038         דוא"ל: info@rhea.co.il            כתובת: אליהו חכים 14 תל אביב
המידע באתר זה הינו לצורכי אינפורמציה בלבד, ואינו בגדר עיצה רפואית או תחליף להתייעצות עם מומחהבכל מקרה של בעיה רפואית יש לפנות לרופא המטפל.   תקנון האתר
עקבו אחרינו
מאמרים אחרונים
 
 
הצטרפו לדף שלנו בפייסבוק והישארו מעודכנים בחדשות ובמבצעים
קטגוריות מובילות